HomeHome  ­PortalPortal  ­FAQFAQ  ­SearchSearch  ­MemberlistMemberlist  ­UsergroupsUsergroups  ­RegisterRegister  ­Log inLog in  
Post new topic   Reply to topicShare | 
 

 Sedam i vise jaja nedeljno povecava rizik od smrti

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
eRoR
Admin


Posts: 81
Join date: 2008-06-30
Age: 16

PostSubject: Sedam i vise jaja nedeljno povecava rizik od smrti   Thu Jul 03, 2008 9:07 pm

Sredovečni muškarci koji jedu sedam i više jaja nedeljno su pod većim rizikom da rano umru nego njihovi vršnjaci koji to ne čine, a dijabetičari koji pojedu i jedno jaje nedeljno izloženi su većem smrtnom riziku, pokazalo je jedno američko 20-godišnje istraživanje.

Ne navodeći precizno šta je to u jajima što povećava rizik od smrti, dr Lik Đus iz bolnice "Brigam end viminz" i dr Majkl Gaciano sa Medicinskog fakulteta univerziteta Harvard, navode da muškarci, koji ne boluju od dijabetesa, mogu da pojedu do šest jaja nedeljno i da time ne povećaju rizik od prerane smrti, izveštava Rojters.

Harvardski tim proučio je zdravstvene izveštaje 21.327 američkih lekara, koji su učestvovali u obimnoj studiji o zdravlju medicinskih radnika. Doktori su praćeni dvadeset godina, počev od 1981, a za to vreme su redovno davali obaveštenja o stanju svog zdravlja i načinu života.

Tokom dve decenije 1.550 ispitanika je doživelo srčani udar, 1.342 šlog, a ukupno ih je umrlo preko 5.000.

Ustanovljeno je da su oni koji su jeli sedam i više jaja nedeljno bili pod 23 odsto većim rizikom da umru tokom tog 20-godsišnjeg perioda, a dijabetičari koji pojedu ijedno jaje pod dvostruko većim rizikom da umru zbog bilo kog uzroka, a naročito od infarkta ili šloga.

Uz samostalno negativno dejstvo preteranog konzumiranja jaja na životni vek, harvardski istraživači navode i da su u principu ispitanici koji su jeli najviše jaja bili i stariji, deblji, da su jeli više povrća, ali manje žitnih pahuljica za doručak, da je među njima bilo više onih koji su pili alkohol, pušili i koji nisu bili skloni fizičkoj aktivnosti, što su takođe sve faktori koji mogu da povećaju rizik od srčanog udara i smrti.

Jaja su bogata holesterolom koji, kad se konzumira u većim količinama, može da zakreči arterije i poveća rizik od infarkta ili šloga. Međutim, dr Robert Ekel sa univerziteta Kolorada, biši predsednika Američkog udruženja za srce, kaže da su jaja kao i svaka druga hrana - ni dobra, ni loša i da mogu da predstavljaju i sastojak ishrane koja pogoduje zdravlju srca.
Back to top Go down
View user profile http://error.forumotion.com
 

Sedam i vise jaja nedeljno povecava rizik od smrti

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions of this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Opste diskusije :: Lepota i zdravlje!-
Post new topic   Reply to topic